Herunder finder du de spørgsmål vi oftest får stillet hos Vindstød.
Vi beder dig venligst kigge dem igennem, før du benytter kontaktformularen.
Du kan forvente en slutopgørelse senest 6 uger efter din opsigelse er effektueret. Det tager dog typisk ikke altid så lang tid. Når opgørelsen er klar, vil du modtage en email herom.
I forbindelse med et tilgodehavende er det nødvendigt, at logge ind på kontrolpanelet og indtaste dine kontooplysninger.
Det kan du gøre på dit Kontrolpanel - alternativt må du gerne sende os en mail.
Skifte eller forlængelse af produkt, kan iværksættes med start løbende måned + 30 dage.
Nej, ikke som udgangspunkt.
Driften varetages af Netselskabet i dit område, og de er forpligtet at varsle dig direkte om planlagte afbrydelser. Dette sker via brev, fremsendt til din adresse.
Hvis der er strømsvigt skyldes det med al sandsynlighed ikke Vindstød.dk, da det er det lokale netselskab, der har ansvaret for at føre strømmen til din adresse.
Du kan se en oversigt over aktuelle strømafbrydelser her
Du kan altid ringe til os hvis du har spørgsmål, via det telefonnummer du finder på kontrolpanelet.
Formålet med kravet om CPR-/CVR-nr. er at sikre mod fejl ved leverandørskift på elmarkedet. Dvs. sikre at et leverandørskift altid sker på den korrekte kunde, og at elleverandører ikke blot kan overtage en elkunde uden kundens vidende derom eller accept. Anvendelsen af CPR-/CVR-nr. ved leverandørskift har samtidig til hensigt at skærpe kundens opmærksomhed på, at kunden er ved at indgå en aftale om køb af el, og at sikre kundens aktive accept af leverandørskiftet.
Elleverandører har således ikke mulighed for at gennemføre et leverandørskifte i Energinet.dk's DataHub uden registrering af kundens CPR-nummer.
Det afhænger lidt af, hvor hurtigt selve processen med at foretage skiftet sker. Vindstød udfører alt arbejdet.
Du kan typisk hjælpe ved at oplyse dit aftagernummer. Hvis du allerede er skiftet til os, men ikke har oplyst dit aftagernummer, kan du indtaste det på dit kontrolpanel. Hvis du ikke kan finde dit aftagernummer, så skal vi nok finde det for dig, men så kan skiftet tage lidt længere tid.
Oftest er skiftet gennemført på 2 måneder.
Ja, som udgangspunkt kan alle i Danmark kan skifte til Vindstød. Der kan være helt særlige forhold, der gør, at du ikke kan skifte, som som udgangspunkt er der ikke noget problem.
Det koster ikke penge at skifte. Vindstød opkræver ikke gebyr i forbindelse med dit skifte og vores arbejde med at foretage skiftet sker gratis.
Vindstød håndterer afregning af anlæg i gruppe 6, på vegne af Energinet. Derfor kan vores kommercielle kundeservice ikke hjælpe. Kontakt i stedet vores VE-afdeling på ve@vindstoed.dk.
Du kan læse mere her.
Skriv til os, så kommer vi hurtigst muligt tilbage. Grundet situationen på elmarkedet modtager vi mange henvendelser i øjeblikket. Derfor er svartiden længere end normalt. Men vi skal nok komme retur til dig. I øjeblikket er svartiden op til 9 dage.
Skriv til kundeservice@vindstoed.dk
Regeringen har meldt ud, at der kommer en hjælpepakke målrettet de danskere, der har særligt svært ved at betale elregningen. Vindstød er naturligvis i stand til at hjælpe de berørte kunder. Men det er endnu ikke fastlagt, hvordan hjælpepakken bliver og derfor er den ikke startet endnu. Så vi venter tålmodigt på dette. Vi kan derfor heller ikke svar på spørgsmål om det endnu, da alle energiselskaber i Danmark afventer afklaring. Når vi kan besvare spørgsmål om hjælpepakken og muligheder for afdrag på elregningen, vil man kunne skrive til os på denne mailadresse (som er åbnet nu): afdrag@vindstoed.dk.
Eftersom der er meget stort fokus fra befolkningen på el i øjeblikket er svartiden desværre noget længere end normalt - elselskaberne får ca. 8 gange så mange henvendelser som hidtil.